Mikroliikunta

MIKROLIIKUNTA❗

Mitä jos et laittaisikaan liikkumisellesi tavoitetta ajan tai matkan suhteen.🤔
Vaan olisit voittaja joka tapauksessa, lähdettyäsi / aloitettuasi! 🥳

Mikroliikuntaa harrastamalla lähtemisen ja aloittamisen kynnys madaltuu, kun ei tarvitse ajatella, että pitäisi tehdä X pituinen tai X tehokas suoritus vaan riittää että aloitat.💪
Lupa on vaikka heti lopettaa tai palata takaisin kotiin.

Lähtemisen kynnystä madaltamalla liikunta kertoja tulee todennäköisesti enemmän.💯
(Vihasin ennen hiihtoa, koska koulun hiihtokisat. Ostin sukset ja päätin että hiihdän vain sillon ja vain niin kovaa kuin itse haluan. Noh, nyt hiihto on yksi lempparilajeista🙃)

Toisena päivänä kulkee ja toisena ei. Oli lenkki sitten korttelin ympäri tai tunnin mittainen, on lenkki yhtä onnistunut.💯

Lähtemisen kynnystä madaltaa lisäksi ennakointi ja suunnittelu;
🤸‍♀️ Laita liikunta vaatteet valmiiksi
🤸‍♀️ Päätä liikkumisen ajankohta
🤸‍♀️ Toteuta

Itselleni toimii kiireisenä päivänä (kun tietää että ilta on täynnä kaikenlaista) happihyppely suoraan töistä tultua. ➡️Auto talliin ja kävelylle, ennen kuin edes näytän naamaani kotiväelle. 🙃

Tai kun laiskottaa vietävästi, päätän että jumppaan tai venyttelen edes ihan vähän. Ja kas kummaa, lähes poikkeuksetta into syttyy ja teenkin enemmän kuin aioin. Voi sitä itsensä ylittämisen fiilistä!🤩

🥳Aloita nyt ja fiilistele onnistumistasi.🥳

Ajatuksia?🤗 Kokemuksia?🤗

Ps. Aloittamista harjoittelemalla, se todella muuttuu helpommaksi. Kannattaa kokeilla! 🤩

Terkuin Suvi🤸‍♀️